2012. szeptember 28., péntek

Most már tényleg igazi egyetemista vagyok!

Nah sziasztok! Túljártam a gonosz tűzfal eszén! Nem gondoltam, hogy valaha ezt fogom mondani, de fúdejóóóvagy internet explóóórer!!! ÉS köszönet a lakótársamnak, aki az ötletet adta, hogy próbáljam meg másik böngészőben :D
Szóval végre új hírekkel tudok szolgálni, ugyanis elkezdődött a várva-várt egyetem és lett munkám is, ami mindkettő nagyon jó dolog, de kicsit rossz is, mert nem lesz semmire se időm, vége a jóvilágnak, meg a lustinak. Kicsit túl hirtelen jött ez a nagy elfoglaltság, úgyhogy most épp asszimilálódok erősen, ami főleg abban mutatkozik meg, hogy úton-útfélen elpilledek, főként akkor amikor nyugalmi helyzetben vagyok (ülök a metrón vagy gépezek az ágyamon stb.)
Előszőr is a munkáról:
Végül abba a boltba vettek fel ahova, a legviccesebben sikerült jelentkezni, itt van közel ugyanis ahol lakom (10 perc) és történetesen bementem vásárolni ezt-azt, mert ilyen kisebb fajta ázsiai élelmiszer bolt (vietnámiak kezén), de olyan extrával, hogy árul bubble tea-t, amiből ugyebár rengeteget volt alkalmam inni Taiwanon. Szóval nem kellett sok, hogy bemenjek körülnézni. Aztán hirtelen felindulásból, a kasszánál megkérdeztem, hogy nem kell-e nekik valaki részmunkaidőben és mázlimra pont a bolt menedzsert találtam be. Mint utóbb kiderült, akkor pont nem kerestek senkit, de pár hétre rá, megszorultak, úgyhogy amikor már nem is számítottam rá jött a telefon, hogy menjek be egy interjúra a nagykerbe. Vasárnap már tréningen voltam és tegnap (szerdán) ledolgoztam az első teljes napom. Nem mondom, hogy a kedvenc munkahelyem lesz, de jó hogy van, és legalább megtanultam, hogy kell bubble tea-t csinálni. Kicsit, azért a sors furán intézi a dolgokat, mert pont tegnap munka közben hívtak egy másik helyről, ami meg japán és nagyon szerettem volna ott dolgozni, de vissza kellett utasítanom őket, mert már megvolt ez a munka. Kár, hogy nem hívtak előbb, mert ott pl. csomó japánt tudtam volna használni, gyakorolni :( Meghát csak több közöm van a japcsi cuccokhoz, mint a vetnámihoz... Nah mindegy, ezvan :D
10-19-ig van a munkaidőm amúgy amiből 1 óra ebédszünet, szóval nem vészes. Viszont sajnos heti 4 napot kell mennem ami egy kicsit zsúfolt, mert így csak 1 napom van a héten, ami szabad :(
Térjünk rá az egyetemre:
A tanárok elég jó arcok, kb. 5-6 van összesen a szakon, ebből csak 3-man tanítanak majd minket ebben a félévben. Összesen 16-an vagyunk a szakon diákok, elég családias, de pont ezért olyan igazi egyetem hangulata van, hogy nem egy nagy terembe vagyunk beterelve sokan, és elég szabadon lehet interaktolni a tanárokkal óra közben. Ma volt végülis az első rendes nap, de még nem az órarend szerinti órával, hanem ilyen "üdvözlő" projekt, kaptunk egy feladatot és kis csoportokban kellett előjönni egy 3D makettal hozzá. Nagyon érdekes is volt a feladat: egy 65 cm hosszú építménnyel át kellett hídalni egy szakadékot, és kaptunk hozzá mellékneveket, hogy milyen legyen az építmény, pl. dinamikus, szép, innovatív stb. Ez eddig szuperjó volt, csak sajnos jól beszoptam azokkal, akikkel egy csoportba kerültem (egy nyomi bolgár arc, akinek sztem gondjai vannak az angollal, meg egy nagyon laza reppercsávó aki leszarta az egészet). A bolgár gyerek totál félreértette a feladatot, hiába próbáltam megértetni vele, hogy itt most makettet kell építeni, ő erősködött, hogy rajzolni is elég, és ráerőszakolta mindenkire a saját ötletét, az enyémet meg mind lehurrogta (kivéve az alap ötletem, hogy dns-szalaggal hidaljunk át, sztem rohadt jól nézett volna ki, ha megcsináltuk volna 3D-ben....) szóval a végén a miénk volt az egyetlen aminek nem makettje volt, ezt persze szóvá is tette a tanár. Tudjátok ebben az a szar érzés, hogy mások miatt, te is rossz színben tűnsz fel... Szóval remélem nem sűrűn leszek egy csoportban ezzel a sráccal :D
Amúgy van egy svéd csaj akivel elég egy húron pendülünk, kb. mi ketten vagyunk az ilyen kinézetre is művész arcok, ha értitek mire gondolok :DDD Elvileg van egy norvég csaj is, de őt eddig csak a regisztráción láttam. Kiváncsi leszek rá. Van még egy lány, akinek az anyukája magyar, de Németországban született, úgyhogy nem tud magyarul.  Van egy vidéki angol csajszi, akiről kiderült, hogy ő is tanul japánul. Van egy nagyon-nagyon külvárosi proli csajszi, nah ő az akit az angol szlengben chav-nek hívnak. Van egy elég helyes fiú, ráadásul tök jó a neve: Jake Johnson :D Van egy mókamester szerű gyerek, akit Hamster-nek (hörcsög) kell hívni, és van vagy 4 feka, és még egy srác akit ma láttam előszőr. Egyelőre ennyivel találkoztam, de elvileg vannak még páran, akiket nem láttam még. De miután ilyen kevesen vagyunk, szerintem jó móka lesz nagyon, el tudom képzelni, hogy jól összekovácsolódunk.
És akkor az órarendünk: csak 2 nap van óránk egy héten, de 3 órás egy óra, és mindegyik 20 kreditet ér.
Akit érdekelnek a tantárgyaim:
1. év 1. szemeszter:
Visual studies (vizuális tanulmányok)  ~vizuális kommunikáció
Digital Skills (digitális ismeretek)        ~számítógépes design szoftverek használata
Research and Referencing (kutatómunka)  ~hogyan keress forrásokat, ötletet
Image Making (képalkotás)                  ~illusztráció

És a többi csak érdekességből:
1. év 2. szemeszter:
Typography (tipográfia)                     
Digital Skills (folytatólagos)
Research and Referencing (úgyszintén)
Ideas, developement & context (ötletek, fejlesztés és kontextus)
2. év 1. szemeszter:
Word and Image (szó és kép)           
Narrative Structures (narratív szerkezetek)   
Ideas and Perspectives (ötletek és perspektívák)
2. év 2. szemeszter:
Professional graphic design practice      ~az összes eddigi kombinálva     
Designing for interaction (inteaktív design)
Negotiated Projects (szakmaválasztás)

3. év 1. szemeszter:
Design portfolio (profi portfólió összeállítás)
Experimental Communications (kísérleti komm.)
Concept developement (koncept fejlesztés)
3. év 2. szemeszter:
Professional Presentation                ~hogy képviseld magad
Major Project (diplomamunka)


Ennyi volna, állok elébe hogy hogy alakulnak majd a dolgok ténylegesen, és remélem sok okosságot megtanítanak és profi leszek a végére meg minden :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése