2010. szeptember 13., hétfő

Heti hírmondó:D

Rájöttem, hogy nem fogok tudni mindennap írni, mert annyi minden nem történik azért itt:D
Aznap mikor beírtam az előző bejegyzést el is mentünk a Raohe night marketbe( képek fb-n).
Megkóstoltuk a Stinky Tofu-t  (wikipedia) ("Büdi tofu", valami erjesztési eljárással készül, és kb. a Stinky tofu evés a taiwanivá válás első lépcsője xD), én meg ettem Oyster omelette-t,"kagylós omlett" (wikipedia), amit egy doramában (gyík: taiwani tvsorozat) láttam előszőr. Eszméletlen finom volt, pedig nem is szerettem eddig a kagylót!
Amúgy a múlt hét inkább tanulással telt, mert hát ugye azt is kell ám itt csinálni xD Hálisten elég gyorsan haladunk, 1 szemeszter alatt 1 könyvet végig kell venni, tehát a tanév végére befejezzük a 4. könyvet is. Az nagyjából középfok, viszont ha még 1 évet maradnánk akkor kb felsőfokig is el tudnánk jutni!
Viszont mivel gyorsan haladunk, bazi sokat kell tanulni, minden napra kb 2 (nagyalakú) oldal új szó van. Mondjuk nekem csak a kiejtéssel vannak a bajaim egyelőre, a kanjik (vagyis itt hanzi) mennek az eddigi japántanulás miatt, a nyelvtan meg pofon egyszerű. A kiejtés viszont ugye 4 hanglejtés  (egyenes, felfelé, lefelé, és egy ilyen lefele-felfele, én hányós tónusnak hívom, mert úgy hangzik mintha öklendezne az ember xD) és elég nehéz megjegyezni mi merre megy. De nem baj, nekünk kezdőknek van külön kiejtés óránk, úgyhogy előbb-utóbb bele fogunk szerintem szokni. A kiejtés óra miatt viszont, csak jövő szemesztertől tudunk extraórákat felvenni, mint pl. kalligráfia, vagy taichi, vagy mindenféle nyelvfejlesztő kurzus (basic conversation- alapvető társalgás, media, business chinese-üzleti kínai, újságolvasás stb.) Plusz, hogy kijöjjön az óraszám lesz 1 kötelező selfstudy/ önképző óra is.
Meg már eléggé elfogyott a pénzünk, úgyhogy úgy döntöttünk, hogy nem megyünk annyi helyre...
Szóval inkább Xinzhuangban sétálgatunk és felfedezzük a környéket, kb. mi vagyunk az egyetlenek, akik nagyjából ismerjük a várost. Már be is jelentkezett hozzánk egy indonéz lány a koliból, hogy ha legközelebb megyünk vigyük magunkkal.
Ma pedig végre beindult az élet a suliban is, ugyanis ma kezdődőtt meg a szemeszter az egyetemen. Végre tele volt a campus diákokkal! Megnyíltak már az ebédlők is meg különféle boltok a campuson belül. Ráadásul ugye itt Taiwanon az egyetemen is vannak mindenféle diákkörök nem csak középsuliban, pl. chearleader klub (Máté nagyon akarja, hogy belépjek xD), íjászat, csillagász klub, imaklub, énekklub, különféle táncklubbok, harcművészet, rock klub, camping/ kiránduló klub stb., amikbe ezen a héten toboroznak új tagokat.
Úgyhogy régi vágyamat teljesíthettem azzal, hogy csatlakoztam a hiphop klubhoz, ami igazából inkább egy tánciskolához hasonló rendszerű (mint otthon az Urban Dance ahova Ji meg Doll járt). Van mindenféle táncstílus (Break, freestyle, popping, girl's style) és évente 400 NTD-ért (3000 ft) mindegyikre lehet menni! Remélem, hogy szépen megtanítanak engem táncizni<3
Aztán van egy nemzetközi klub is ahova szerintem érdemes lesz csatlakozni, mert azt mondták, hogy van sok taiwani a klubban, akik kifejezetten szeretnének haverkodni külföldiekkel:) Szegény Máté pedig kicsit megfázott, úgyhogy most épp alukál szerintem a szobájában.
Szóval ennyi lenne mára, holnap lehet, hogy megcsinálom a videót a campusról és akkor mindenki látni fogja milyen szép helyen vagyunk:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése