2010. szeptember 17., péntek

Ha beindulok...

Nah úgy belejöttem a videókészítésbe, hogy úgy döntöttem, inkább sok videót fogok felrakni ide. Nektek is mókásabb meg szórakoztatóbb nem???:D
Meg jobban betekinthettek az itteni dolgokba!
Szóval íme a videósorozat második tagja, amit ezúttal a koliszobáról csináltam:
(Kicsit megfáztam, vagy elkaptam a betegséget Mátétól, nem tudom, szóval kicsit Horváth Charlie módjára közvetitek xD)



A koli amúgy kb 7-8000 ft szemeszterenként (asszem 3 vagy 4 hónap) ebben benne van a szélessávú korlátlan net és az áramfogyasztás is (légkondival együtt).

Ugyebár írtam, hogy szeretnék összegyűjteni itteni sajátosságokat...hááát jóval nehezebb mint gondoltam. Úgyhogy a teljesség igénye nélkül írok most ezt-azt, aztán majd későbbi posztokban ami még eszembe jut:)
Pl.
-a sör aránylag drága a legolcsóbb is kb 300 ft és nagyon kicsi a választék. Többi alkohol-féle szinte nem is kapható, eléggé extrának számít sztem.
-az üditők (főleg mindenféle izű jeges tea, meg gyümilé) viszont olcsóbbak mint otthon  (kb. 10-50 NTD azaz, 70-350 ft ->ez a legfelsőbb határ)
Plusz ugye itt nagyon népszerűek az ilyen bubble tea boltok, kb minden sarkon van egy, és különféle franchise-hálozatok működnek (pl. Come Buy, Cocco, Share Tea, 85°C, Orange stb.) de van sok magánvállalkozás is. Olyasmihez tudnám hasonlítani, mint a starbucks v a california coffee company, csak éppen ezeknél leginkább teát lehet kapni, nem beülős, hanem elvitelre adják a piát és közel sem kérnek el annyit érte mint amennyit a fent említett kávéházakban. (30-50 NTD- 200-300 ft)
(Amúgy természetesen van egy rakat Starbucks is, de oda elvből nem megyünk:))
-ami nagyon lényeges az ugye az hogy feltűnően sok robogós ember van, idős emberek is, meg anyukák, úgy hogy elől-hátul "lóg" egy-egy gyerek, meg persze sok fiatal is, itt sztem senkise úgy nézz a motorosokra, hogy vagánykodós huligánok xD
-a ruhák azok meg aztán fillérekért vannak és rengeteg, ezért van az hogy mindenki olyan csinos, divatos!
Szóval ha az ember bemegy egy olyan tipikus nagy olcsó ruhaáruházba akkor nem az átlagos "gagyi kínai" ruhákat találja benne, hanem style-os, jól összevart , egyedi cuccokat. Itt is többnyire  egy méret van, mint a többi ázsiai országban, az F (Free) ami kb pont rám jó:)
Az árak pedig egy ilyen áruházban kb. 100-500 NTD (700-3500 ft) körül mozognak.
-szájmaszkok mindenféle mintával minden mennyiségben, nem tudtam még rájönni, hogy mire jó, (talán a por és a bacik ellen...) de baromi sokan hordják.
-Hello Kitty, Doraemon, Domo-kun, Gloomy Bear, Spongya Bob stb.!
Cukker rajzfilmfigura fetisizmus van, amit csak el tudtok képzelni, nincs olyan, hogy ne lehetne belőle mesefigurás változatot kapni!
-Optikai cuccok extrémen olcsók!
Pl. kontaklencse folyadékot 3mat vettem annyiért amennyiért otthon 1 üveget lehet kapni.
De a kontaktlencsék és a szemüvegek is nagyon olcsók és óriási a választék. (Gondolom ennek leginkább az az oka, hogy köztudott, hogy az ázsiaiak hajlamosabbak a szemproblémára.)

Egyelőre ennyi jutott eszembe. majd még gondolkozom:)

Az előrejelzések szerint amúgy nagy a valószínűsége, hogy hétvégén megtapasztalhatom az igazi tájfunt is!

1 megjegyzés:

  1. Hm, ez tök jó, hogy leírsz ilyen helyre jellemző dolgokat.
    Én spec díjaznám, ha itthon is kevesebb alkoholféle lenne, de több üdítő olcsón, meg ruha olcsón mindenféle xDDD
    De ez én vok *nem szeret sör* :"D

    VálaszTörlés