2011. május 11., szerda

Nyelvvizsga és a mumus skype interjú update!

Túl estem mindkettőn, úgyhogy egy rövidke post erejéig beszámolnék, hogy milyen is volt.

Elsőként a kínai nyelvvizsga:
Mint kiderült a hirtelen lebetegedésem oka valószínűleg a "vizsgadrukk" miatt volt, mert amint beléptem a terembe, egy csapásra elmúlt. Pedig előtte levő nap ki se bírtam kelni az ágyból annyira rosszul voltam...Ez igencsak fura, mert egyáltalán nem vagyok izgulós vizsgahelyzetekben (bár tavaly is volt hasmenésre példa a vizsgaidőszakban, úgyhogy ki tudja...lehet, hogy nálam így jön ki.)
Szóval a nyelvvizsgáról: ez egy számítógépes vizsga, ezért csak annyi volt a feladat, hogy adott időn belül meg kell válaszolni az összes kérdést. (4 válasz közül lehetett mindig választani.)
Két részből állt egy hallgatós és egy olvasós, tehát leginkább a szövegértésre mentek rá, de persze bele voltak keverve nyelvtani meg stilisztikai kérdések is. Én a hallgatós résztől féltem jobban, mert az olvasás a japán tanulmányaimból eredően nem okoz nagy fejtörést.
Végül sikerült időben befejeznem még maradt is kb. 5 percem, és hálisten miután számítógépes teszt, rögtön meg lehetett nézni a pontszámot is: hallgatós 38/50, olvasós 44/50, azaz összesen 82 pont. 66 pont a ponthatár, így hát kényelmesen megvan. Viszont a hivatalos értesítőre meg az oklevélre még várni kell pár hetet.

Aztán tegnap este meg nagy izgalmak közepette meginterjúztattak skypeon keresztül az otthoni Taipei Képviseletről, akik a Taiwan Ösztöndíj elbírálásáért felelősek.
Azt nem tudom, hogy milyen voltam, mert ilyenkor nem lehet tudni, hogy épp mivel nyerem meg vagy tántorítom el őket. Mindenesetre kínaiul beszéltem velük (bár a hanglejtéssel vannak problémáim, remélem, hogy ez nem számított rossz pontnak, elvégre is mertem kínaiul beszélni angol helyett...) és sokat vigyorogtam, mert volt 2 bácsi a bizottságban aki nagyon édi volt, úgyhogy természetből fakadóan megmosolyogtattak:) (Az egyik bekérdezett egy ilyet: "Látom, hogy művészeti szakra szeretnél menni, tehát, ha portrét kéne rajzolnod rólam melyik részemet emelnéd ki?" Tegyük hozzá nem volt egy adonisz xDDD Viszont cukin mosolygott, így hát azt feleltem, hogy a mosolyát, tetszett neki, szerintem megvásároltam legalább őt:))
Elég rövid volt az interjú ahhoz képest, kb. 10 perc, nem nagyon értem, hogy mit tudnak leszűrni ennyi idő alatt, főleg, hogy egy több éves állami ösztöndíjról van szó.
Innentől most már tényleg csak annyi van hátra, hogy kihirdessék az eredményt...
Addig is közeleg a szemeszterzáró vizsga (23-a), aztán meg a jól megérdemelt szemeszterközi szünet...alig várom!

3 megjegyzés:

  1. Ez az interjú vicces lehetett. :-) Szerintem 10 percben hozzáállást, lelkesedést tudnak csak nézni, az meg nálad teljesen oké. :-) Az meg, hogy mindezt kínaiul villantottad kevesebb mint 1 év kint élés után... hát attól szerintem igenis el lehettek ájulva, legfeljebb nem mutatták. Azért remélem belobogtattad nekik, hogy máris megcsináltad a nyelvvizsgát! Az nagyon nem semmi, és abból rögtön látszik, hogy nem kár beléd a pénz, okos vagy és szorgalmas. :-))) (Milyen is lenne az én húgom!? :-))) )

    VálaszTörlés
  2. Nem akartam külön hencegni ezzel meg nem is volt rá alkalom olyan gyorsan lezavarták...majd ha meg lesz az oklevél sztem küldök nekik postán egy másolatot:)

    VálaszTörlés
  3. Ez elég jól hangzik, gratulálok a vizsgádhoz :D
    A bácsikat meg tuti megnyerted, nagyon remélem :)

    VálaszTörlés