2010. november 1., hétfő

Szülinapom!

Szülinapomra ugyebár "all you can eat" hot pot/shabushabu étterembe mentünk. Kb. 12-en jöttek el a meghívottak közül, névszerint: a 2 szobatársam, Ye Ji és Eun Ae, David, Sebastian, Suyun és Joy (Pan-tesók, ők szervezték), Wendy, Jeff és Ronald (akik amcsi katonasuliba járnak), Anna pedig egy német lány, ő Daviddel volt jóban, ezért volt ott, plusz mi Mátéval. (A hely neve amúgy Guo Da Ye azaz Pot Master)
7 körül találkoztunk Suyunnal és Joy-jal az egyetemnél. A többiek már ott voltak előbb, mert az ösztöndíjjasoknak volt du. Taipeiben vmi rendezvény. Az étterem ahova mentünk (természetesen) Ximenben található. Annyira népszerű, hogy bár foglaltunk asztalt fél 8re, azzal fogadtak minket, hogy teltház van, úgyhogy kb fél órát kellene várni. Mindenki elment addig sétálni a környéken (a többiek igazából titkos szülinapi videót készítettek nekem, fb-n sztem megnézhető!), aztán végre be gyors ajándékadás és onnantól kezdve mindenki elfeledkezett rólam xD
Mielőtt folytatnám egy kis kitérő, hogy hogy is néz ki ez a hotpotos csoda.
Az asztalok darabonként kb 6-8 személyesek mindegyiken 2 ilyen "fazék" van. Ez végig forr, amíg eszel, és időnként a kedves alkalmazottak jönnek a forró levessel teli kancsóval és utántöltik, ha elforrt a víz. Egyik felében sima másikban MaLa azaz csípős leves alap van (a nagy olivabogyó alakú cuccok benne valmilyen fűszerek).
Ezek  a cuccok amiket az ember belefőzöget a lébe, szép fokozatosan pakolja be a "sűrűjét" és kb. 1-5 perc alatt megfő benne, ugyebár attól függ, hogy mit főz az ember. Aztán lével együtt kiszedegeti a kistálba és eszik amíg ki nem durran:D volt olyan aki 3szor is repetázott:D
DE még nincs vége mert utána jönnek a desszertek.

Csokifondű és sütikék, gyümik, zselék:) (Volt Hagen and Daazs fagyi is, nekem az csúszott a legjobban, azt mártogattam a csokifondübe, de arról nincs képem.)
Még épp a desszertezés kellős közepén voltunk, mikor leesett, hogy 10 perc múlva elmegy az utolsó buszunk ami Xinzhuangba megy xD Uhogy gyors szedelőzködés, és távfutó versenyt tartottunk a buszmegállóig. Majd kiderült, hogy nem is akkor ment  és még bőven elértük. Visszamentünk a koli lobbijába (sztem mostmár nyugodtan mondhatjuk, hogy a társalgó lent átavanzsált szülinapi tortaevés szobává, mert mindig odavisszük az aktuális szülinapost:)
Ezek után még képesek voltak az orrom elé tolni egy tortát xDD
Máté választotta, valami zöldteás fehércsokis torta volt, elég különleges íze volt, nem mondom, hogy a kedvencem lett, de egyáltalán nem volt rossz se.

A következő 2 napban pedig volt 2 bónusz szülinapi ajándékom. 
Szombaton elmentem a szomszédos faluba Taishanba, mert láttam, hogy az ottani egyetem sulifesztiválján fellép egy általam kedvelt taiwani rockbanda (Magic Power). Igazi kihívás volt, mert egyedül mentem. Felkerekedtem a nagyjából 40 perces útra busszal, Taishan ahova mentem elég lepukkant hely, és elvileg a busz végállomása annál a sulinál kellett volna legyen, ahova mentem. Ehelyett a buszvezető kitett a sulitól kb 5 percre, hogy innen gyalog kéne mennem, mert ő már be akar állni vmi pihenőhelyre (vagyis asszem ezt akarta mondani, amennyit megértettem belőle:)). úgyhogy mondtam gond egy szál se, nem halok meg egy kis sétától. Hálisten tényleg nem volt messze, a következő akadály a portásbácsi volt, akihez nagy bőszen odaszóltam angolul, hogy a koncertre jöttem. Ő meg nézett rám, viszakérdezett h MUSIC, miközben léggitározott és éneklést imitált:D szerencséjére épp arra jött 2 ártaltan kislány akikre rátukmált, hogy vigyenek fel a helyszínre (ugyanis a suli a hegyoldalban van) Szegények ugyancsak nem igazán értettek angolul... Felmentünk a tornaterembe (ami kb. inkább olyan volt mint egy stadion, a tetején voltak tribünök, meg elől egy elég nagy színpad.), gondolom nem volt rajtam kívül húdesok külsős, eléggé csodálkozott mindenki, hogy mit is keresek én ott. A színpadon épp a suli "menőarcai" (gondolom, mer mindenki visítozott nekik) hiphopoztak, még breakeltek is. Az útmutató lányok akartak valahova tovább vinni én meg mutattam nekik, hogy kicsit nézném a műsort. Megnéztem kb. 2 számot, aztán nem akartam őket váratni, úgyhogy mondtam, hogy mehetünk. Elkezdtek bevinni a backstagebe, már nyitották ki az öltöző ajtaját ahol épp stylistok dolgoztak a főattrakción, azaz a Magic Power-es fiúkon.
Nagy szívélyesen tessékeltek volna be mint külföldi stuffost, de mondtam nekik, hogy ez vmi félreértés, mert én csak megnézni jöttem a koncertet. Erre kb. az egyik szervező diák mérgesen odaszólt, hogy ide nem szabad ám bejönni csak a stuffosoknak. Hátmondom tudom, én se értem mit keresek itt. xDDD
Szóval kedvesen visszaküldtek a színpad másik oldalára....
2 iskolai feldolgozás rockbanda játszott előttük 3-3 számot, egyik inkább ilyen amcsi kaliforniai punkot nyomott, másiknak pedig női énekese volt, uhogy cranberries-zombie-t énekelt meg avril lavigne-t, amúgy jó hangja volt. (Az énekeslány utóbb le is fényképezkedett velem xDD, amúgy mindenki kb. csodabogárnak nézett, pár éretlen középsulis csákó aki mellettem álltak, elkezdték lökdösni egymást és mikor mellém repült valamelyik mindig lesték, hogy mi a reakcióm...eh)
Utána végre jött a Magic Power, a kedvenc számommal kezdték, és miután 4 számot eljátszottak, Baibai és le a színpadról. elég csalódott voltam, h elmentem mucsaröcsögére miattuk és kiszúrják a szemem egy negyed órás műsorral..De legalább láttam őket:)

Vasárnap pedig bementünk sétálni Ximenbe, és mitadisten, belecsöppentünk egy óriási banzájba, mégpedig a Lollipop nevű taiwani fiúbanda közönségtalálkozójára...Épp azt ünnepelték, hogy kiadót váltottak (bár érdekes mert 2 tag az előzőnél maradt, uhogy mostantól gyakorlatilag 4en vannak xD de még sincs szó arról, hogy a másik 2 tag kivált volna a bandából vagy ilyesmi...) Miután szeretem őket, meg Owodog leintegetett nekem, hogy menjek már fel (nem vicc) vettem is rögtön jegyet az aláírásra (nem kell ám óriás összegre gondolni, 100 nt=700 ft plusz 2 ajándék poszter).
Sztem már a végefelé járhatott a találkozó, mert később láttam videót a megnyitóról és ott óriási tömeg volt még, de mikor én odaértem márcsak lézengés volt.
Szóval felmentem a színpadra, kezet fogtam mind a 4 taggal, miközben lelkesen nagy széles vigyorral és gyatra de annál inkább erőltetett kiejtéssel próbálták nekem elmondani a bűvös mondatot, hogy "Nice to meet you!" xDDD Owodog meg vicces akart lenni és megkérdezte, hogy én vagyok-e a Lady Gaga...pff...
 Miután lemásztam a színpadról Owodog még egy mosollyal elköszönt... Nah és persze mondanom se kell, hogy 3-4 13 éves Lollipop-fangörl odajött hozzám közös fotóért:D 
Tisztára sztárnak éreztem magam...megint xD 

Ennyi volna a nagy szülinapos hétvége:)

 Azóta viszont inkább spórolni próbálunk, hogy behozzuk a hotpot hely árát:)
Meg kicsit lehűlt az idő (kb. 17 fok van), úgyhogy most voltunk az Ikeában plédért, meg vadászunk kabátot Máténak, pulcsit mindkettőnknek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése